Kvinna missade flyg för att hjälpa autistisk man – då gör flygbolaget det godhjärtade

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Det är både Shaina Murry och flygbolaget American Airlines ett bevis på.

Shaina Murry försökte hitta sin gate på flygplatsen i Dallas, när hon fick syn på en man som var i behov av hjälp. Hon sprang genast dit, och trots att hon till slut insåg att hon skulle missa sitt eget flyg, valde hon ändå att hjälpa till.

Men ingen hade kunnat förutspå att det stora flygbolaget skulle vara minst lika godhjärtade som Shaina själv.

Så här skriver hon via Facebook-sidan Love What Matters:

”Idag tog jag ett senare flyg frivilligt. Och jag kommer alltid flyga med American Airlines från och med nu. Det här är anledningen till varför:

Medan jag pratade i telefon och gjorde mig redo att hitta min gate, lade jag märke till en man (hans namn är Will K.) som låg på golvet och inte mådde bra – han behövde hjälp.

Det var tydligt att något var fel, jag visste bara inte vad. Efter att ha ställt ett par frågor, verkade det säkrast att ringa efter medicinsk hjälp.

Efter att han berättat för mig flera gånger att han var rädd att missa sitt flyg medan vi väntade på att sjukvårdarna skulle komma och hjälpa, insåg jag att han mest troligt var autistisk. Det fick mig direkt att fokusera.”

”Efter att ha kollat upp hans flygtid, ringde vi hans mamma och berättade att han inte mådde så bra. Efter många om och men med sjukvårdsteamet, hans mamma (som bekräftade att han hade autism) och American Airlines, sa sjukvårdarna att han behövde äta och dricka. De var oroliga att han skulle börja må dåligt igen, och visste inte om han borde flyga alls.

Jag sa till sjukvårdarna att jag skulle ändra min flygning, äta lunch med Will och se till att han kom med sitt eget flyg. Flygbolaget tog inte en enda krona för flygändringen och ringde till och med för att berätta att hans gate hade ändrats.

När jag släppte av honom vid hans gate, tog personalen väl hand om honom. De tittade till honom och såg till att han gick ombord planet så han kunde hälsa på sin mamma inför julen.

Idag var inte alls den dagen jag trodde det skulle vara – den blev så mycket bättre. Då och då behöver vi alla lite hjälp. Oavsett funktionsnedsättning, ålder eller social status. Tack för att du gjorde min dag, Will!”

En stor eloge till både Shaina och American Airlines, som verkligen bevisar att goda gärningar inte behöver kosta någonting!

  • test
  • You may also like...

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *