Äldre par måste upprepa sin beställning – gör det beundransvärda när de ser servitrisens öra

Keri Marie Carlson jobbar som servitris på GW Carson’s i Connecticut, USA. Hon är också ensamstående tvåbarnsmamma till en åttaårig dotter och en sexårig son. Hon arbetar också som volontär för CT Princess Parties LLC, där hon klär ut sig till prinsessa till barnkalas för barn med särskilda behov.

Alla som känner Keri vet vilken underbar, varm och omtänksam människa hon är. Och under ett arbetspass på GW Carson’s skulle den vänligheten återgäldas.

Keri gick fram till ett äldre par för att ta upp deras beställning. Men paret var tvungna att upprepa sin beställning flera gånger. Anledningen? Keri har nedsatt hörsel och behöver två hörapparater. Men en av hörapparaterna hade nyligen gått sönder, vilket gjorde att hon inte hörde så bra.

Den äldre mannen lade snabbt märke till att Keri hade en hörapparat, och frågade henne om hon skulle höra bättre med två. Keri förklarade då kort sin situation för mannen, men sa ingenting om att hon försökte samla ihop pengar för att kunna köpa en ny.

Men mannen förstod att något var fel. Han förklarade för Keri att han ville ge henne 4500 kr så hon kunde laga sin hörapparat. Keri brast ut i gråt när hon insåg att mannen var seriös med sitt erbjudande. Men historien skulle bli bättre.

Ägaren av GW Carson’s, Jim Kirtopoulos, ville också bidra. Han bestämde då att en del av pengarna restaurangen tjänade på att sälja t-shirtar skulle gå till American Society for Deaf Children.

Nu har Keri två fungerande hörapparater – allt tack vare att en man använde sin syn för att förstå att den främmande servitrisen behövde hjälp med sin hörsel.